Banner

دبیرستان دخترانه دوره دوم

دسترسی
اسلاید 2
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ
کلیک کنید
اسلاید 3
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ
کلیک کنید
Previous
Next
دربـاره مجــموعـه :

دبیرستان دخترانه رفاه (دوره دوم)

دبیرستان رفاه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از دبستان تاسیس و شروع به فعالیت نمود، ولی رژیم شاه نتوانست این مدرسه را تحمل کند و از فعالیت آموزشی آن جلوگیری به عمل آورد. با تشکیل نظام جمهوری اسلامی دبیرستان دخترانه رفاه مجددا از سال 1371 فعالیت آموزشی خود را از سر گرفت. براساس برنامه‌ریزی صورت پذیرفته، انتظار می‌رود دانش آموزان این مدرسه در پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه دارای ویژگی‌های ذیل گردند:
1 . ارزش‎‌ها و ضد ارزش‌ها را بشناسند و نسبت به پاسداری از ارزش‌ها دغدغه‌مند و فعال باشند.
2 . در حوزه‌های علوم طبیعی، اجتماعی و انسانی اطلاعات کافی داشته باشند و بتوانند از آن‌ها در زندگی خود استفاده نمایند.
3 . نماز را ستون دین دانسته و نسبت به اقامه نماز در اول وقت مقید باشند.
4 . با زندگی انبیاء الهی و معصومین (ع) آشنایی کافی داشته باشند و رفتار آنان را الگوی عملی زندگی خود قرار دهند.
5 . به مبانی حاکمیت در نظام اسلامی اعتقاد داشته و آثار مثبت حکومت دینی و ولایت فقیه را در سعادت دنیا و آخرت باور داشته باشند.
6 . با اعتقاد به تاثیر علم در انجام درست کارها، به فناوری‌های نوین مسلط بوده و به نحو مناسب آن را به کار گیرند.
7 . روحیه سلحشوری داشته و برای حفظ کیان اسلام و ایران، از خودگذشتگی نشان دهند.
8 . با برنامه‌های رشد جامعه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… آشنا باشند و برای تحقق پیشرفت همه جانبه کشور تلاش کنند.
9 . برای حفظ استقلال، آزادی و عدم وابستگی کشور تلاش نموده و در این مسیر از خودگذشته ثابت‌قدم باشند.
10 . مهارت‌های ضروری زندگی را کسب نمایند و آمادگی لازم برای اداره زندگی خود را داشته باشند.
11 . با کلام وحی مانوس و به تلاوت قرآن علاقمند باشند و با زبان عربی در سطح درک معنی برخی از سوره ها و احادیث آشنایی کافی داشته باشند.
12 . صداقت، صبوری، فروتنی و انعطاف‌پذیری را از ویژگی‌های ضروری یک انسان مومن بدانند و در عمل الگوی مناسبی برای دیگران باشند.
13 . عفیف و باحیا باشند و آگاهانه و با اختیار حجاب کامل اسلامی را رعایت نمایند.
14 . آمادگی روحی لازم و توانمندی علمی مطلوب برای رقابت و ورد به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به دست آورده باشند.
15 . دارای روحیه تعقل، تفکر و پرسشگری بوده و توانایی انتقاد از خود و دیگران را داشته باشند.
16 . مصالح جامعه را بر مصالح فردی ترجیح داده و قوانین و مقررات جامعه را رعایت نمایند.
17 . شیوه‌های تبلیغی و ترفندهای سیاسی دشمنان را بشناسند و در مقابل آن عکس‎‌العمل مناسب نشان دهند.
18 . برای تقویت ارتباطات عاطفی و اجتماعی خانواده، خویشان و دوستان تلاش نمایند.
19 . با ویژگی رسانه‌های جدید آشنا شده و سواد رسانه‌ای به دست آورند.
مجموعه کارکنان دبیرستان رفاه تلاش می‌کنند تا علاوه بر تربیت انسان‌هایی مومن، عفیف، صادق و پایبند به ارزش‌های اخلاقی دین اسلام، در عرصه‌ای علمی نیز دانش‌ آموزان این مدرسه از توامندی مطلوبی در عرصه رقابت با سایر دانش ‌آموزان مدارس دیگر برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بهره‌مند باشند. در آموزش‌های رسمی مدرسه، کتاب‌های درسی با شیوه‌هایی مناسب و جذاب توسط دبیران مجرب و توانمند به دانش ‌آموزان داده می‌شود. علاوه بر برنامه رسمی آموزش و پرورش که در مدرسه اجرا می‌شود، موارد زیر جزء برنامه‌های مستمر مدرسه می‌باشد:
1 . آموزش زبان انگلیسی: علاوه بر کتاب درسی زبان انگلیسی که در مدرسه به دانش ‌آموزان تدریس می‌گردد، زبان تکمیلی در برنامه مدرسه توسط دبیران آموزشگاه زبان رفاه در سطوح مختلف و متناسب با دانش قبلی زبان انگلیسی دانش ‌آموزان به آن‌ها آموزش داده می‌شود.
2 . آموزش رایانه :دبیرستان رفاه دارای یک سایت رایانه‌ای است که به کلیه دانش‎ آموزان در سطوح مختلف آموزش‌های پیشرفته داده می‌شود. این آموزش‌ها شامل مهارت‌های هفت‌گانه ICDL می‌باشد که سه مرحله windows (آشنایی با سیستم عامل ویندوز ) – word (آموزش واژه‌پردازی ) – و power point (آموزش ارائه مطالب ) در دوره اول دبیرستان و مراحل دیگر شامل Excel (آموزش صفحات گسترده ) – Access ( آموزش بانک‌های اطلاعاتی ) و – Internet (آموزش اینترنت ) پیشرفته در دوره دوم دبیرستان به فراگیران آموزش داده می‌شود. پس از اتمام آموزش‌ها و تسلط دانش‌ آموزان نسبت به مهارت‌های هفت‌گانه، از آن‌ها آزمون به عمل و به دانش‌ آموزانی که دوره ICDL را با موفقیت طی نمایند، گواهی‌نامه از مراجع معتبر ارائه می‌گردد.
3 . پژوهش سرا: پژوهشسرای دبیرستان رفاه در راستای تحقق اهداف بلند مدت خود، طرح و فعالیت‌ها را در دو بخش مجزا ولی در امتداد هم برای دوره یک و دو ارائه می‌دهد:
1 – دانش ‌آموزان دوره اول با پشت سر گذاشتن کلاس‌های پژوهش ( پایه هفتم و هشتم ) و کارگاه‌های مهارتی ( پایه نهم ) و انجام فعالیت‌های فوق برنامه علمی – پژوهش دانش پژوهانی پویا و فعال می‌شوند.
2 – راه اندازی، هدایت و حمایت از انجمن‌های علمی از اهم فعالیت‌های دبیرستان دوره دوم است که شامل : انجمن علمی ادبی، انجمن علمی رسانه، انجمن علمی فیزیک، انجمن علمی شیمی و انجمن علمی زیست می‌باشد. ارائه طرح کار و عملی کردن تمام فعالیت‌ها در این انجمن‌ها با دانش ‌آموزان است. لازم به ذکر است که در دوره دوم بستر مناسب برای فعالیت‌های علمی پژوهشی نیز ( به منظور شرکت در مسابقات، جشنواره‌ها، المپیادها و …) برای دانش ‌آموزان متقاضی فراهم است و همچنین کارگاه‌های علمی به صورت فوق برنامه ( بعد از ساعت آموزشی مدرسه ) برای این دوره ارائه می‌گردد. شایان ذکر است کلیه فعالیت‌های دوره 2 به صورت اختیاری می‌باشد. دبیرستان دارای یک کتابخانه غنی بوده که با راهنمایی دبیران، هر یک از دانش ‌آموزان، موضوعی را انتخاب و با استفاده از امکانات کتابخانه مدرسه و سایر منابع در دسترس به صورت گروهی یا فردی درمورد موضوعی انتخابی تحقیق و پژوهش به عمل می‌آورند و در پایان سال نیز کارهای برجسته دانش ‌آموزان در جشنواره‌ای که به همین مظور تشکیل می‌گردد، به معرض نمایش در می‌آید و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.
4 . واحد تربیت بدنی : با توجه به وجود فضاهای تخصصی برای فعالیت‌های ورزشی با هدف کسب مهارت در رشته‌های مختلف، دانش‌ آموزان تحت آموزش مربیان حرفه‌ای در شاخه‌های گوناگون از جمله آمادگی جسمانی، والیبال، بسکتبال، پینگ پنگ، بدمینتون، شنا و هندبال قرار می‌گیرند و از سال نهم رشته‌های تخصصی خود را انتخاب و تا پایان دبیرستان دوره دوم آن را ادامه می‌دهند.
5 . واحد بهداشت : اهم فعالیت‌های واحد بهداشت و سلامت در دبیرستان عبارتند از آموزش بهداشت و تغذیه در قالب بروشور، آموزش کمک‌های اولیه به دانش ‌آموزان داوطلب، آموزش مسائل بهداشتی بلوغ، بررسی متناسب قد و وزن و ارائه برنامه غذایی متناسب با توده بدنی هر دانش ‌آموز، تشکیل پرونده سلامت با انجام معاینات ( معاینه بالینی، معاینه چشم، شنوای سنجی )، اجرای طرح آهن یاری، اجرای مانور امداد و زلزله، برگزاری جشنواره غذا ( به مناسبت روز جهانی غذا )، برگزاری هفته سلامت، ارائه کارنامه بهداشتی، اجرای مانور آتش‌نشانی با هدف آموزش اطفاء حریق
شایان ذکر است که دبیرستان دخترانه رفاه در هر سه رشته ریاضی-‌ فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی، مشغول به فعالیت آموزشی است و کلاس‌های درسی دانش ‌آموزان در سال آخر از تیر ماه هر سال شروع و تا برگزاری کنکور هر سال که معمولا در نیمه اول تیر ماه برگزار می‌گردد، با برنامه‌ای فشرده و منظم ادامه دارد. مدیران دوره دوم دبیرستان و پیش دانشگاهی رفاه از ابتدا تا کنون عبارت بوده‌اند از سرکار خانم‌ها : مرحومه منیژه بوستان، ملیحه سادات صدر عاملی، مریم مجتهدزاده، ام کلثوم ناطقی و فرحناز شکوری

پرسنل

مریم عدلی

مدیر

دکتری مدیریت آموزشی

زهره صبر آموز

زهره صبر آموز

معاونت آموزشی

سطح 3 حوزه علمیه-فلسفه اسلامی

عاطفه عبدی قهرودی

عاطفه عبدی قهرودی

معاون اجرایی

کارشناسی مهندسی کامپیوتر-نرم افزار

تصاویر مجموعه