🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃
در آزمایشگاه با گلهای نسترن باغ رفاه، ابتدا در مورد وسایل مورد استفاده در آزمایشگاه، ایمنی و احتیاط در آزمایشگاه، مواد و گازهای سمی و آتشزا و مسموم کننده و همچنین انجام مشارکت و کار گروهی صحبت شد.
👩🔬🧑🔬👩🔬🧑🔬👩🔬🧑🔬👩🔬🧑🔬👩🔬🧑🔬👩🔬🧑🔬👩🔬
🤓سپس بعد از معرفی استوانهی مدرّج و بشر که در آزمایشگاههای مدارس، دانشگاهها و پژوهشگاههای علمی برای اندازهگیری مایعات مثل آب و… استفاده میشود؛ روش استفاده از آن هم، توضیح داده شد.
🧪🌡🧫🧪🌡🧫🧪🌡🧫🧪🌡🧫🧪
🤓در مرحلهی بعد دانشآموزان پایهی دوم با استفاده از استوانهی مدرج، در دو لیوان هم اندازه، به اندازهی یکسان (۱۰۰سیسی) آب ریختند و بعد، به یکی از آن لیوانها به اندازه سه پیمانه، نمک اضافه کردند.
💧🧂💧 🧂💧🧂💧🧂💧🧂💧🧂
🤓 در مرحلهی آخر در همان دو لیوان یک اندازه که به یک میزان آب ریخته شده بود، دو تخم مرغ هم اندازه را در هر یک از لیوانها وارد کردند. در این مرحله اتفاق جالبی افتاد که باعث شگفتی و هیجان دانشآموزان شد:
*تخممرغ در یکلیوان تهنشین، در یکلیوان رونشین شد!!*
*آیا وزن تخم مرغ ها تغییر کرد؟!؟!*
💦🥚💦🥚💦🥚💦🥚💦🥚💦🥚💦
🤓چون در پایهی اول آموختیم: اجسام *سنگین زیر آب* و اجسام *سبک روی آب* میمانند…
پس چه اتفاقی افتاد🧐🧐🧐
آیا تخممرغ سبک شد!!
در اینجا چالشی برای دانشآموزان اتفاق افتاد که کم کم به نتیجه رسیدند:
در لیوان اول *وزن تخم مرغ از آبمعمولی، بیشتر است* و به *زیر آب* میرود ولی در لیوان دوم، چون نمک به آب اضافه شد، *وزن تخم مرغ از آبنمک کمتر است* و *روی آب* شناور باقی میماند.😍😍
🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃