🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱
🌷🌱🌷🌱🌷🌱
🌷🌱🌷🌱
🌷🌱
🤓 در این جلسه از آزمایشگاه، دانشآموزان پایهی چهارم با بخشهای مختلف بدن انسان اعم از:
*(شش، قلب، کلیه)* آشنا شدند.
🤓 بخشهای مختلف شش (نای، نایژه، نایژک، کیسههای هوایی) را در مولاژ و بهصورت عملی در شش گوسفند دیدند و همگی عمل دم🌬 و پر شدن ریه، میزان حجم و گنجایش آن را مشاهده کردند.
با نِی عمل دم را روی محلول حبابساز انجام دادند و ظرفیت ششی خود را امتحان کردند.
دریافتند *هرچه شش بزرگتر، هوای بیشتری را در خود جای میدهد.*
🤓 همچنین گلهای نیلوفر رفاه با بخشهای مختلف قلب🫀، انواع رگها: سرخرگ، سیاهرگ و مویرگ آشنا شدند.
ضربان قلب، 🩺 و نبض خود را نیز اندازه گرفتند.👩⚕
🤓 نیلوفران کاوشگر با دستگاه تصفیهی خون که توسط کلیهها انجام میشود، نیز آشنا شدند و فهمیدند: *کلیهها، خون را تصفیه میکنند و مواد دفعی را به شکل ادرار در میآورند.*
🌷🌱
🌷🌱🌷🌱
🌷🌱🌷🌱🌷🌱
🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱