ـ🌸🎊🌸🎊🌸
ـ🎊🌸🎊🌸
ـ🌸🎊🌸 ﷽
ـ🎊🌸
ـ🌸
🎤 #اخبارـدبستان
📸 *گزارش بازدید از برج طغرل و آرامگاه ابن بابویه*
💻 در روز سهشنبه ۱۴۰۳/۱۱/۱۶ ، *دانشآموزان پایه ی چهارم دبستان پسرانهی رفاه* به همراه معلّمان خود از دو مکان تاریخی و فرهنگی مهمّ تهران، یعنی *برج طغرل و آرامگاه ابن بابویه*، بازدید کردند. این بازدید با هدف آشنایی دانشآموزان با تاریخ و فرهنگ ایران و افزایش شناخت آنها نسبت به میراث تاریخی کشور برنامهریزی شده بود.
🔍 بازدید از برج طغرل در ابتدای برنامه قرار داشت. این *برج تاریخی متعلّق به دورهی سلجوقیان* است و به عنوان یکی از *نمادهای معماری اسلامی و ایرانی* شناخته می شود.
👨✈️ راهنمای موزه دربارهی تاریخچهی برج طغرل، معماری منحصر به فرد آن و نقش آن در گذشته به عنوان *یک برج راهنما برای مسافران* توضیحاتی ارائه داد. دانشآموزان با ویژگیهای خاصّ این برج، از جمله *طراحی آن برای تعیین زمان (ساعت آفتابی)* آشنا شدند.
🔹 دانشآموزان از نزدیک با *ساختار آجری برج و کتیبههای آن* آشنا شدند و سوالات خود را دربارهی *دورهی سلجوقیان و اهمّیت این بنا* مطرح کردند. همچنین، آنها از بالای برج نمایی زیبا از شهر تهران را مشاهده کردند.
🔹 *بازدید از آرامگاه ابن بابویه*
◀️ پس از بازدید از برج طغرل، دانشآموزان به آرامگاه ابن بابویه، یکی از قدیمیترین گورستانهای تهران، رفتند. این مکان علاوه بر اینکه آرامگاه *شیخ صدوق* (ابن بابویه)، از علمای بزرگ شیعه است، مدفن بسیاری از شخصیتهای تاریخی و فرهنگی ایران نیز میباشد.
👨✈️ راهنمای مجموعه دربارهی *زندگی و آثار شیخ صدوق و نقش او در گسترش علوم دینی* توضیح داد. همچنین، دانشآموزان با برخی از شخصیتهای مشهور دفن شده در این آرامگاه، مانند *میرزادهی عشقی، قائممقام فراهانی و محمّدعلی فروغی* آشنا شدند.
🔍 دانشآموزان از نزدیک با *معماری آرامگاه و سنگقبرهای تاریخی* آشنا شدند. آنها همچنین در فضای آرام و معنوی آرامگاه به تفکّر دربارهی تاریخ و فرهنگ ایران پرداختند.
🟢 *برنامههای جانبی:*
پس از بازدید از این دو مکان تاریخی، دانشآموزان در یک جلسهی پرسش و پاسخ شرکت کردند که در آن دربارهی *اهمّیت حفظ میراث تاریخی و فرهنگی ایران* بحث شد. همچنین، مسابقهای با موضوع “تاریخ و معماری ایران” برگزار شد که دانشآموزان با اشتیاق در آن شرکت کردند.
✅ بازدید از برج طغرل و آرامگاه ابن بابویه تجربهی بسیار ارزشمندی برای دانشآموزان بود. این برنامه نه تنها دانش تاریخی و فرهنگی آنها را افزایش داد، بلکه *حسّ افتخار و مسئولیتپذیری نسبت به حفظ میراث ملّی* را در آنها تقویت کرد.
🎥 #فعّالیت_های_فوق_برنامه_و_اردویی 🌺
🎥 #آموزش_های_تکمیلی 🌺
🌸 #دبستان_پسرانه_رفاه 🌸
🌸
🎊🌸
🌸🎊🌸
🎊🌸🎊🌸
🌸🎊🌸🎊🌸