Banner

بازدیدی ویژه از مدرسه عالی شهید مطهری

بازدیدی ویژه از مدرسه عالی شهید مطهری
  🚌🔎 در راستای *درس تقارن* ؛ دانش آموزان *پایه ی اول دبستان* به همراه سه نفر از همکاران ، روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۱۰/۱۰ ، *بازدیدی ویژه و دو ساعته از مدرسه عالی شهید مطهری* داشتند. هدف از این بازدید، *آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم “خط تقارن” از طریق مشاهده‌ی مصادیق آن در معماری و هنر اسلامی*، و همچنین آشنایی با فضای آموزشی و فرهنگی* این مدرسه بود. 🌸 *برنامه بازدید :* 🌸 🔹 *استقبال و توضیحات اولیه :* در ابتدای ورود، مسئولین مدرسه عالی شهید مطهری با استقبال گرم از دانش‌آموزان، توضیحاتی درباره تاریخچه، معماری و اهداف این مدرسه ارائه دادند. 🔹 *آشنایی با مفهوم خط تقارن :* پیش از شروع بازدید، آموزگار محترم کلاس با استفاده از مثال‌های ساده و وسایل کمک آموزشی (مانند کاغذ و قیچی برای ساخت اشکال متقارن)، مفهوم خط تقارن را برای دانش‌آموزان توضیح دادند و مروری بر آن داشتند. بازدید از بخش‌های مختلف مدرسه با تمرکز بر خط تقارن: 🔸 *حیاط و نمای ساختمان :* دانش‌آموزان در حیاط مدرسه قدم زدند و به دقت به نمای ساختمان اصلی و دیگر بخش‌ها نگاه کردند. آقای صادقی به دانش‌آموزان کمک کردند تا خطوط تقارن را در درها، پنجره‌ها، طرح‌های هندسی روی دیوارها و دیگر عناصر معماری تشخیص دهند. 🔸 *گنبد و کاشی‌کاری‌ها :* با تمرکز بر گنبد، دانش‌آموزان با الگوهای متقارن در کاشی‌کاری‌ها و طرح‌های هندسی آشنا شدند. آقای صادقی آموزگار محترم کلاس اول توضیح دادند که چگونه هنرمندان ایرانی در گذشته با استفاده از خطوط تقارن، آثار هنری زیبایی خلق می‌کردند. 🔍 *نتایج و دستاوردها :* 🔎 – آشنایی عمیق‌تر دانش‌آموزان با مفهوم “خط تقارن” از طریق *مشاهده‌ی مصادیق عینی.* – درک بهتر دانش‌آموزان از *کاربرد خط تقارن در معماری و هنر اسلامی.* – تقویت *مهارت مشاهده و تحلیل* در دانش‌آموزان. – آشنایی با یکی از *مراکز آموزشی و فرهنگی مهم کشور.* – ایجاد علاقه به *هنر و معماری اسلامی* در دانش‌آموزان. ✅ بازدید از مدرسه عالی شهید مطهری با محوریت *مفهوم خط تقارن،* تجربه‌ای آموزنده و به‌یادماندنی برای دانش‌آموزان بود. این بازدید باعث شد تا دانش‌آموزان با *کاربردهای عملی خط تقارن در هنر و معماری* آشنا شوند و درک عمیق‌تری از این مفهوم پیدا کنند.  
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *