همایش سراسری معلمان رفاه

:::

همایش سراسری معلمان رفاه با موضوع حال خوب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی رفاه همایش سراسری معلمان رفاه صبح امروز 12 شهریور ساعت 8 صبح الی 12 با حضور دکتر شامانی ، مهندس صادقپور، دکتر دوایی روانشناس تربیتی و جمعی از مدیران و معلمان محترم رفاه در سالن همایش های بنیاد فرهنگی رفاه برگزار شد.

 

این همایش در ابتدا با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس با سخنرانی دکتر شامانی درباره کمک کردن به خود و بدست آوردن حال خوب و رهایی از اندوه های موجود ادامه داشت. ایشان همچنان افزودند برای داشتن حال خوب 1- نیازمند نیکی کردن می باشیم. 2- راوی بودن که نیازمند داستان خواندن و ساختن می باشد.

و مراسم در ادامه با سخنرانی مهندس صادقپور در 3 بخش خلاصه گردید: 1- تعریف و مقتضیات حال خوب 2- موانع حال خوب 3- راهکارهای حال خوب

ایشان افزودند : حال، متعلق به زمان، و خوب،  متعلق به روان است. بنابراین حال خوب، حاصل ازدواج زمان و روان است.

مهندس صادقپور مدیریت خویشتن را، مهمترین تسهیل کننده حال خوب دانستند. در ادامه ایشان به مدیریت ارزش پرداختند. و رعایت 5 اصل مدارس یادگیرنده را بیان نمودند که عبارتند از : 1- نظم پذیری 2- جمع پذیری 3- قانون پذیری  4- مسئولیت پذیری  5- تعالی خواهی

مهندس صادقپور 5عامل خوب مدارس را 1- دوستی و روابط انسانی  2- محیط یادگیری آرام و دوستانه  3- آزادی و مشارکت یادگیرندگان 4- دوباره خلاقیت و کارتیمی   5- گرایشات و صفتهای مثبت معلمان

ایشان موانع حال خوب را در دو بخش با انجام دادن تمرین دو نفره از حضورمعلمان خواستند که با شیوه یک خودکار مشترک دست گرفتن و نفر دیگر دستی که خودکار را به دست گرفته شروع به نقاشی مشترک نمودند. بدین صورت که هر دستی نقاشی خودش را بدون اینکه سعی کنند از فکر همدیگر اطلاعی داشته باشند. و در مرحله نخست بدون تعامل و در مرحله بعدی با تعامل یکدیگر این تمرین بین معلمان صورت گرفت.

ایشان اولین عامل مانع حال خوب را ضعف گفتگو، حسادت، قضاوت، دروغ ، منفی نگری بیان داشتند.

بخش سوم سخنرانی مهندس صادقپور مربوط به راهکارهای حال خوب بود. ایشان اصل حال خوب مدارس را در 5 عامل متذکر شدند : 1- ایجاد آرمان مشترک 2- تقویت قابلیت های فردی  3- خلاقیت و کارتیمی 4- تفکر سیستمی

5- مدیریت مدل های ذهنی

همچنین به راهکارهای حال خوب در مدارس به برگزاری جشن شکرگزاری درکلاس پرداختند.

و در بخش پایانی سخنرانی خویش از معلمان محترم رفاه تمرین کوتاهی خواستند که با دست غیر مسلط روی کاغذ، کودک درون خود را نقاشی کنند  وکنارش بنویسند که چند سالش است و چه چیزی را خیلی دوست دارد.

بخش دوم همایش پس از پذیرایی، با سخنرانی دکتر دوایی درباره مبحث احترام گذاشتن آغاز گردید، ایشان بی احترامی را باعث بد شدن حال دانستند. ایشان یکی از قصه هایی که آرامش و بهداشت روانی ایجاد می کند را داشتن هویت موفق دانستند. همچنین افزودند اگر خوشحال نباشیم از آن چیزی که باعث جدا شدن ما از بقیه هست را، هویت شکست و اگر خوشحال باشیم را، هویت موفق بیان داشتند.

دکتر دوایی در بخشی از سخنرانی خود اشاره به هویت موفق عشق در خانواده و مدارس و بالاتر بیان نمودند که توجه کردن عامل مهم شکل گیری هویت عشق دانستند.

ایشان به چگونگی توجه کردن نسبت به یکدیگر و زبان بدن و چگونگی سلام کردن و حرکات بدن پرداختند. در پیام های عاطفی 55 درصد حرکت دست و سر و صورت ،38 درصد لحن و 7 درصد خود آن پیام را  ایجاد شدن عشق دانستند.

ایشان مسئولانه رفتار کردن در مقابل مقصران را عامل دوم برای شکل گیری موفق هویت عشق بیان نمودند.

اتمام خبر ./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی