IMAGE

در کار یا بازی فرزندانتان ویژگی هایی بیابید و آنها...

با به کار بردن جملاتی نظیر:"در مقام دفاع بازی ات فوق العاده بود!" یا "عجب رنگ های قشنگی در کاردستی ات به کار بردی"، بهتر می توانید فرزندانتان را متقاعد کنید که شما با تمام وجود به کارها و اعمال آنها ت...

IMAGE

به فرزندانتان بگویید آنها باعث غرور و افتخارتان هس...

فرزندانتان به تایید شما نیاز دارند. شنیدن تعریف و تمجید از زبان والدین باعث می شود بچه ها بفهمند که چه جایگاه خوبی در خانواده دارند. فرزندی که به شدت نسبت به خانواده احساس تعلق کند، خیلی بهتر می تواند...

IMAGE

به فرزندانتان هنر گوش کردن به عقاید و دیدگاه دیگرا...

گوش دادن به نظرات دیگران و درک آنها مهارتی بسیار ارزشمند برای تصمیم گیری های درست است. به فرزندانتان خاطر نشان کنید که چقدر می توانند از دیگران بیاموزند. به آنها بیاموزید که برای افکار و تجربه های دیگ...

IMAGE

شما باید در محیط خانه نظم را برقرار سازید...

برای اینکه فرزندانتان احساس امنیت و شادی کنند، نظم و انضباطی را که نیاز دارند برایشان فراهم کنید.شما باید در محیط خانه نظم را برقرار سازید و قوانینی تعیین کنید تا فرزندانتان بتوانند با تکیه بر آن قوان...

IMAGE

با فرزندانتان ارتباط چشمی برقرار کنید...

با فرزندانتان ارتباط چشمی برقرار کنید، سپس لبخند بزنید و به آنها بگویید دوستشان دارید.ارتباط چشمی در ایجاد رابطه ی عاطفی عمیق تاثیری بسزا دارد. نگاه نکردن در چشمان طرف مقابل نشان دهنده عدم اطمینان و ا...

IMAGE

اعتماد به نفس یعنی...

اعتماد به نفس یعنی دیدن خودبه عنوان فردی توانا با کفایت دوست داشتنی ومنحصر به فرد...ضعف خودباوری موجب می‌شود انسان به خود اعتبار لازم را ندهد و هرگز از احساس آرامش و آسایش درونی بهره‌مند نگردد.   ...

IMAGE

رهبر درون تان باشید

شما رهبر ارکستر سمفونیک افکار و احساسات خویشید. نباید گامهای خود را با صدای طبل و شیپور دیگران هماهنگ کنید. گوش به نوای درون خود بسپارید. نواهایی که از درونتان بر میخیزد را هدایت کنید.  ...

IMAGE

بررسی ماهیت هنر اسلامی از منظر اندیشمندان و هنرمند...

هنر اسلامی به معنی اخصّ کلمه با وحی و کتابت قرآن کریم آغاز گردید. امر قدسی و مقدس، قلب و مرکز هنر اسلامی است و به عبارتی، امر قدسی که زیبایی حقیقی در معناست، در صورت هنر اسلامی که تجلی گاه حقیقت زیبای...

IMAGE

تاریخ هنر نقاشی در ایران

تاریخ هنر نقاشی در ایران ایران به دنیا یک هنر مخصوص را عرضه کرده است که در نوع خودش بى مانند است.تاریخ هنر نقاشى در ایران به زمان غارنشینى برمیگردد. در غارهاى استان لرستان تصاویر نقاشى شده از حیوانات ...

  • vtem skitter
    بردباری

  • vtem skitter
    سخت کوشی کلید موفقیت است

  • vtem skitter
    همیشه راهی وجود دارد

  • vtem skitter
    مسائل حل شدی هستند

  • vtem skitter
    موفقیت زمان میبره

  • vtem skitter
    دیگران را ببخش !

  • vtem skitter
    پند های زندگی

  • vtem skitter
    نمایشگاه پایان سال تحصیلی هنرستان رفاه 3

  • vtem skitter
    نمایشگاه پایان سال تحصیلی هنرستان رفاه 2

  • vtem skitter
    نمایشگاه پایان سال تحصیلی هنرستان رفاه 1

  • vtem skitter
    نمایشگاه نوروز 2

  • vtem skitter
    نمایشگاه نوروز 1

  • vtem skitter
    رنگ فجر 3

  • vtem skitter
    رنگ فجر 2

  • vtem skitter
    رنگ فجر 1

  • vtem skitter
    آثار دانش آموز 3

  • vtem skitter
    آثار دانش آموز 2

  • vtem skitter
    آثار دانش آموز 1

نگاهی به کتاب روش‌های نوین ارزشیابی در دوره‌ی ابتدایی

:::

مترجم: دکتر محرم آقازاده

تعداد صفحه: 100 صفحه

انتشارات: مرکز نوآوری های آموزشی مرآت

مجموعه کتاب های دانش افزایی

...................................................................................................

به نام خداوند رنگین کمان

خداوند بخشنده‌ی مهربان

 

روش‌های نوین ارزشیابی در دوره‌ی ابتدایی 

     

"یادگیری فرایند تدریجی تغییر رفتار است و تغییر رفتار حاصل کسب تجربه و این بدان معناست که اهداف یادگیری در گذر زمان محقق خواهند شد."

کتاب پیش رو را می‌توان به عنوان راهنمایی ضروری و یاری رسان برای تمامی معلمانی دانست که به دنبال شیوه‌های درست ارزشیابی در نظام نوین آموزش و پرورش هستند.

امروزه تغییر در دیدگاه‌های آموزشی و مباحث یادگیری سبب شده که آگاهی داشتن از شیوه‌های گوناگون ارزشیابی مؤثر، مورد تأکید باشد.

این کتاب به قطع پاسخگوی ذهن جستجوگر خوانندگانی است که به دنبال جوابی برای سؤالات خود پیرامون فرآیندهای یاددهی ـ یادگیری، زمان و شیوه‌ها‌ی رخداد و چگونگی ارزشیابی از آنها هستند.

خواننده در ضمن مطالعه‌ی این کتاب با مفهوم ارزشیابی و برخی بدفهمی‌های مربوط به ارزشیابی  در نظام کنونی آشنا می‌شود و خواهد فهمید که یادگیری اتفاقی لحظه‌ای و با مفهوم کمیت نیست، ارزشیابی جریانی مستمر و زنده در امر یاددهی ـ یادگیری اثربخش است. این بدان معناست که ارزشیابی وسعت دارد و نباید آن را به "ارزشیابی از یادگیری" که معلم به صورت فردی و یا آموزش و پرورش به صورت متمرکز انجام می‌دهد، محدود کرد.

نکته‌ی اساسی دیگر در کار ارزشیابی، بها دادن به نظرات دانش‌آموزان درباره‌ی یادگیری‌های خودشان و حتی هم‌کلاسهایشان است. هر دانش‌آموز دست کم از نتایج بیش از یک آزمون در مورد یادگیری خود و احساسی که نسبت به یادگیری دارد، آگاه می‌شود و همانطور که دانش‌آموزان از هم می‌آموزند، می‌توانند به ارزشیابی یکدیگر نیز کمک کنند. دو دانش‌آموز هم گروه در فعالیت یادگیری، از توانمندی‌ها و ضعف‌های یکدیگر آگاهند و می‌توانند به معلم اطلاعات خوبی بدهند.

در این کتاب می‌آموزیم، آگاهی از عملکرد دانش‌آموزان محصول به کارگیری انواع ابزارها و فعالیت‌های گردآوری اطلاعات است و ذهن جستجوگر خواننده را به یافتن پاسخی برای این پرسش فرا می‌خواند که چگونه خواهد توانست از ارزشیابی برای هرچه لذت‌بخش‌تر، برانگیزاننده‌تر و همچنین موفقیت‌آمیزتر کردن یادگیری دانش‌آموزان بهره ببرد و ارزشیابی ابزاری برای مراقبت از یادگیری و حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان ما در نظام‌های آموزشی است.

شهابه میردشتی

 

 

http://www.ncca.ie/

National council for curriculum and assessment

در این سایت می توان با شیوه‌های آموزشی کشور ایرلند و نحوه‌ی عملکرد آنان آشنا شد..

................................................................................................................

http://action.ncca.ie/

حاوی طرح درسهای مفیدی با موضوعات گوناگون و فیلم هایی از نظرات دانش‌آموزان ایرلند و اساتید دانشگاه‌های معتبر دنیا پیرامون مباحث آموزشی است.